Cititori 2.0 pe tot parcursul vieții

August 8, 2017 at 8:43 am Lasă un comentariu

vo

O completare a postării din 04.08.17
https://clubbib2.wordpress.com/2017/08/04/lifelong-readers-2-0/
Îngrijorarea privind nivelul lecturii pe întreg spectrul categoriilor de vârstă este una internațională și  este argumentată de studii serioase realizate pretutindeni în lume. Potrivit unor studii pan- europene „Aproximativ 20% dintre adulti nu detin abilitatile de alfabetizare necesare pentru a functiona pe deplin intr-o societate moderna”. Se estimeaza ca 73 de milioane de adulti europeni nu dispun de calificari peste nivelul invatamantului secundar superior, multi deoarece nivelul lor scazut de alfabetizare face imposibil progresul lor educational. Cele mai recente rezultate PISA, Programul OCDE pentru Evaluarea Internationala a Elevilor, arata ca unul din cinci tineri europeni cu varsta de 15 ani are abilitati slabe de citire”. Tema promov[rii lecturii a fost subiectul  mai multor proiecte naționale și internaționale. Unul dintre proiectele mai recente, care urmează să fie realizat pe parcursul anului 2017, este  Lifelong Readers 2.0 .
Proiectul  Lifelong Readers 2.0 a fost creat cu suportul Comisiei Europene și are scopul promovării  comunităților de lectura prin utilizarea tehnologiilor Web 2.0, precum si modelarea cititorilor si persoanelor care învață pe tot parcursul vieții in era digitala…

Proiectul reflectă situația actuală din șase țări europene, respectiv: Irlanda, Cipru, Portugalia, România, Grecia și Italia privind nivelul cititului și scrisului,  și bunele practici și strategiile inovatoare pentru folosirea sustenabilă a TIC în intensificarea lecturii.  De menționat faptul că LiRe2.0 – la fel precursorul sau proiectul LiRe – afirma ca cel mai eficient mod pentru imbunatatirea abilitatilor de citire este lectura de placere: lectura pe care noi o alegem din propria noastra vointa, anticipand satisfactia pe care o vom obtine din actul de citirii.

„Proiectul spulbera abordarea raspandita pe scara larga (mai ales in randurile parintilor si educatorilor) conform careia tehnologia este inamicul lecturii. LiRe2.0 se bazeaza pe ipoteza opusa: utilizarea inovatoare a practicilor si resurselor deschise bazate pe TIC care leaga lectura/invatarea informala, nonformala si formala, poate juca un rol semnificativ in imbunatatirea atitudinii si angajamentului fata de lectura si abilitatile de citire; in special in randurile cititorilor neimplicati si reticenti si cititorilor marginalizati”.

Site-ul proiectului http://www.lifelongreaders.org/ro/ prezintă o gamă largă de materiale, conținuturi, practici de calitate și poate fi foarte util în elaborarea  unor strategii pentru utilizarea sistemica a TIC pentru promovarea lecturii.

Cele mai bune practici sunt grupate în trei compartimente:

Proiecte //http://lifelongreaders.org/resources/readingpromotion/LiRe2.0_projects_collection.pdf

Programe

//http://lifelongreaders.org/resources/readingpromotion/LiRe2.0_programs_collection.pdf

Rapoarte

//http://lifelongreaders.org/resources/readingpromotion/LiRe2.0_reports_collection.pdf

O gamă largă de activități de promovare a lecturii,  inclusiv prin utilizarea TIC poate fi accesată pe: http://www.lifelongreaders.org/lire1/actions_ict.html .

Unul dintre cele mai importante produse ale proiectului LiRe 2.0 este  Setul de Instrumente LiRe 2.0 (Toolkit-ul), compus din urmatoarele sectiuni:

  1. Introducere in promovarea lecturii eficiente pentru copii, adolescenti si adulti
  2. Orientari pentru promovarea lecturii de succes prin utilizarea TIC in revizuirea instrumentelor digitale care ar putea sprijini promovarea lecturii
  3. Idei, actiuni si activitati pentru integrarea TIC in promovarea lecturii
  4. Resurse pentru promovarea lecturii prin TIC

Setul de Instrumente LiRe 2.0 (Toolkit-ul) a fost elaborat în limba engleză. O variantă mai succintă a fost tradusă în limbile țărilor participante. Varianta în limba română poate fi accesată pe: http://lifelongreaders.org/resources/toolkit/romanian/#56/z.

Anunțuri

Entry filed under: Uncategorized.

Nici o zi fără lectură!9 spot-uri pentru promovarea lecturii Utilizarea TIC în promovarea lecturii

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Arhive

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Alătură-te altor 80 de urmăritori

View
August 2017
L M M M V S D
« Iul    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

%d blogeri au apreciat asta: