Archive for Iulie 4, 2017

Festivalul Național al Cărții și Lecturii 2017

scrisoare-fncl-2017

Ieri, 3 iulie am expediat în adresa bibliotecilor țării scrisoarea/informație privind ogranizarea ediției a YII-a a Festivalului Național al Cărții și Lecturii. Și tot ieri (ce telepatie!) am primit un mesaj telephonic   de la Dna Aurelia Dobjanschi,  care mă întreba ce se întâmplă cu Festivalul. Nu putea fi întrebarea de la altcineva, pentru că preocupările Dnei Dobjanschi privind promovarea cărții și a lecturii sunt bine cunoscute, iar gândurile ei despre carte și lectură sunt virale pe internet și apreciate de colegii bibliotecari https://clubbib2.wordpress.com/2013/08/30/aurelia-dobjanschi-ganduri-despre-carte/.

Înțeleg, că motiv pentru întrebare a fost postarea mea din 28 iunie  de pe blog.

https://clubbib2.wordpress.com/2017/06/28/festivalul-national-al-cartii-si-lecturii-la-cea-de-a-yii-a-editie-sau-lectura-ca-baza-pentru-cunoastere-stiinta-si-cultura/

A fost doar un semn de îngrijorare pe care am vrut să-l transmit colegilor bibliotecari. Un îndemn să se implice cu tot ce au mai bun: experiență, cunoștințe, tehnologii moderne de informare și comunicare, prieteni, parteneri, cititori și utilizatori…în promovarea cărții și a lecturii, indiferent de format. Sigur, nu în detrimentul altor activității, la fel de importante, dar ca funcție de bază a Bibliotecii. Cartea (și lectura,indiferent de format) nu poate fi cenușăreasă în propria casă!

Iulie 4, 2017 at 6:39 am Lasă un comentariu

Gustul Lecturii …ca salvare

și ca motiv de întrebare

Să poată oare fi transmis

Și prin ereditare?

La ultima vizită acasă, la casa părintească a lui Iulian Filip, tata Ion Filip, de 92 de ani, la întrebarea de serviciu „Ce mai face?” a răspuns cu toată seninătatea inocenților „Nu știu ce m-aș face dacă n-as putea citi”. Mi-am amintit în acel context de rubrica “Cartea și lectura în viața personalităților” de pe Blogul de Biblioteconomie și Științele Informării în care Iulian Filip la întrebarea „Ce loc ocupă cartea și lectura în viata Dvs?” răspundea:

„Cartea a ajuns să însemne elementul nuclear în lumea mea: orice zi începe și se încheie într-o carte ori alta; oriunde ajung, am o carte ori câteva deschise ori însemnate la anumite pagini; cărțile de recetire așteaptă răbdătoare revederea; cărțile mele scrise își știu locul, cele nescrise consultă calendarele și ceasornicele; adresele cu lume incontestabil a cărții încerc să le onorez de câte ori îmi dau semne că mă așteaptă să mai vorbim tot despre cărți. Aici, în lectură, mi s-au deschis  ochii (să văd!). Tot în cărți am găsit, dar mai caut împăcări pentru enigmatica clipă a închiderii definitive a ochilor. Unde – după aceea! – se depozitează ceea ce ai văzut/citit? Că nu se poate chiar fără urmă…”

Nu știu dacă există studii despre transmiterea gustului pentru lectură prin ereditate, dar știu, la sigur, că indiferent de motiv  bucuria lecturii  însoțește omul la toate etapele de ascensiune  și coborâre,  exact ca la Borges : „Lectura e o forma de fericire, dar nu poți obliga pe nimeni sa fie fericit”.images

Iulie 4, 2017 at 5:39 am Lasă un comentariu


Arhive

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Alătură-te altor 80 de urmăritori

View
Iulie 2017
L M M M V S D
« Iun    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31