Comunicarea profesională: aspecte ale formatului virtual

Ianuarie 23, 2015 at 1:17 pm Lasă un comentariu

Bibliotecarii sunt antrenați frecvent în discuții despre importanța Instrumentelor Web 2.0, în special a rețelelor sociale și rostul acestora în comunicarea profesională, în diseminarea informațiilor, resurselor și conținuturilor. Recent o colegă mi-a solicitat părerea, întrebându-mă pentru ce ași opta, dacă s-ar impune situația de a alege între crearea unui blog sau o pagină pe Facebook, de exempu. Experiența celor cinci ani de comunicare profesională în format virtual imi dă drept să afirm că eficiența dorită o poate asigura doar o îmbinare între mai multe instrumente WEB 2.0, un blog –un cont pe Slideshare – un cont pe Facebook.
Argumente? Informațiile plasate pe Facebook circulă și ajung în vizorul public foarte repede, dar la fel de repede dispar. Chiar dacă sunt plasate sau distribuite pe profiul personal ele se mențin în topul paginii doar pe o perioadă foarte scurtă de timp. La fel și comentariile. Alta este situația dacă administrăm o platformă de blog. Acesta permite indexarea conținuturilor plasate, care sunt aproape instantaneu preluate de motoarele de căutare și respectiv pot fi găsite foarte repede. Așa se face că materiale plasate cu ani în urmă pot fi găsite foarte ușor. De exemplu, postările plasate pe adresa veche a Blogului de biblioteconomie și știința informării au fost accesate în anul 2014 de peste 16 000 ori, deși pe parcursul anului n-a fost plasat nici un material nou(acum toate noutățile sunt plasate pe adresa nouă). Structurarea conținuturilor după noțiuni profesionale distincte îl transformă într-o platformă solidă pentru cercetare și dezvoltare în domeniu, conținînd informații, documente, prezentări PowerPoint, link-uri, etc, tot ce-a apărut recent în format electronic, iar noi cunoaștem faptul că cea mai actuală și valoroasă informație, inclusiv de specialitate este în format virtual. Accesând categoria “studii și cercetări”, cercetătorul va găsi toate proiectele, studiile, cercetările, rapoartele realizate în țară și după hotare, la “formare profesională continuă” – tot ce ține de această temă și tot așa pe toate temele ce țin de specificul domeniului. Categoriile pot fi accesate pe interfața blogului, de acolo pornind și căutarea propiu – zisă.
Deși blogul oferă și posibilitatea plasării unor documente mai voluminoase, totuși soluția optimală, utilizată frecvent este crearea unui cont pe Slideshare, care permite crearea unei mini-biblioteci electronice de aproximativ 200MB, care permite, de rind cu documente și prezentări PowerPoint, și postarea materialelor AV. În ultimii ani această posibilitate a fost explorată din plin, unicul impediment constînd în faptul că spațiul de stocare a informației este mult mai mic decît ar fi necesar. Pentru plasarea conținuturilor noi este necesar de a retrage conținuturile mai vechi sau deschiderea altor conturi Slideshare.
Un studiu foarte simplu demonstrează că pentru a-i spori eficiența de utilizare informația despre conținuturile plasate pe blog și Slideshare trebuie să fie semnalată pe Facebook, iar procedura poate fi repetată ori de cite ori dorim să aducem în prim plan un conținut sau altul.
La fiecare început de an WordPress.com trimite în adresa administratorilor rezultatele anului precedent, iar pentru a ne pătrunde de importanța lor, rezultatele sunt prezentate în comparație cu indicatorii de activitate a unei instituții de mare renume. Este o practică bine cunoscută de a demonstra lucrurile în comparație. Despre Biblioteca Publică New York, citeam recent că în anul 2013 a înregistrat peste 50 milioane de vizitatori, mai mulți decât toate evenimentele sportive și evenimentele culturale, luate la un loc, care s-au produs pe parcursul anului, în întreaga metropolă. De această dată WordPress.com, în rezumatul trimis, (https://clubbib2.wordpress.com/2014/annual-report )a comparat rezultatele Blogului de biblioteconomie și știința informării cu Sala de Operă din Sydney,…
Articolul poate fi citit pe http://www.slideshare.net/cdbclub/comunicarea-profesional-format-virtual

Entry filed under: bibliotecari, formare profesionala continua. Tags: .

Biblioteca Britanică. Viziune 2025 Investița în cultură salvează!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Arhive

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Alătură-te altor 81 de urmăritori

View
Ianuarie 2015
L M M M V S D
« Dec   Feb »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

%d blogeri au apreciat asta: