Revelația de anul acesta a Festivalului Național al Cărții și Lecturii

Septembrie 16, 2014 at 8:41 am Lasă un comentariu

Mirela Goncear din Rezina

mirela
Mirela Goncear
(17 iulie 1996, Rezina)
A început să scrie poezii primăvara,
știind citi nimicuri și tăceri
Revelația de anul acesta a Festivalului Național al Cărții și Lecturii – pe partea descoperirii noilor poeți – mi-a părut Mirela Goncear de la Rezina, care a ieșit, între ceilalți elevi de diferite vârste, la microfoanele din fața bustului lui Mihai Eminescu și… nu aveam răbdare să-i solicit și alte poezii decât cele citite, dar și amănunte: de unde?…
A absolvit școala de muzică din Rezina – vioara (pianul auxiliar). Concursuri câștigate: Olimpiada raională la fizică (2011, 2012 – locul 1) ; olimpiada raională la engleză (2012 – locul 2, 2013 – locul 1, 2014 – 2); olimpiadă la limba română (2013 – mențiune, 2014 – locul 1). Laureata concursului rational Tânărul anului 2013. Concurs de dansuri moderne (Tiraspol, 2012 – locul 4). Concurs rational de cântece Două inimi gemene (locul 1). Laureată a concursului republican La izvoarele înțelepciunii, ediția a XXIV-a, consacrată lui Dumitru Matcovschi (locul 3). Laureata Festivalului Internațional de poezie Renata Verejanu… Hobby: muzică, înot, dans, desen, lectura, kwiling, origami, studierea limbilor…
Până aici e ceea ce am auzit/văzut că e și ceea ce mi-a expediat în primul mesaj. Ceea ce urmează întregește portretul unui character decis să se înarmeze temeinic pentru câte – nu numai că visează! – se pregătește să devină, să realizeze.
„Am început să scriu poezii doar primăvara acestui an… Îmi plac poeziile lui Blaga, Bacovia, Stânescu, Eminescu, Baudelaire, Lermontov, Frost… Am două căi de viitor pe care le-aş urma: să devin un om de cultură (poetă, scriitoare, cântăreaţă – am piese scrise, pe care încă nu le-am promovat, sau actriţă), sau să lupt pentru drepturile femeilor. Primul pas, oricum, va fi studierea limbilor. Mai important pentru mine, cred că, este să las ceva considerabil în urmă, ceva cu sens… Părinţii mei sunt profesori: mama – de informatică, tata – de fizică şi astronomie…. Nu demult am început să scriu și proză…”
M-a întristat și mă doare (pe partea unui părinte care nu mai are nici un copil acasă) că și Mirela planifică, după studiile în România, să plece în Marea Britanie sau în Elveția…
Dar toate acestea le-am selectat cu bucuria descoperirii unei tinere care își ia talentele în serios, fortificându-le cu ceea ce i se pare împlinire.
Acum selecția de versuri care m-a determinat să mă grăbesc să v-o prezint – descoperiți-o!

Iulian Filip

Poeziile pot fi vizualizate pe:http://www.slideshare.net/cdbclub/mirela-goncear-a-nceput-s-scrie-poezii-primvara

Entry filed under: Uncategorized.

Festivalul Naţional al Cărţii şi Lecturii: concursuri de nivel naţional Bibliotecile pot să digitalizeze anumite cărţi fără acordul titularilor de drepturi, a decis Curtea de Justiţie a Uniunii Europene

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Arhive

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Alătură-te altor 80 de urmăritori

View
Septembrie 2014
L M M M V S D
« Aug   Oct »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

