Biblioteca şi comunitatea (7)

Mai 21, 2014 at 4:46 am Lasă un comentariu

Relaţii comunitare

Set de competenţe (Trebuie pus la baza programelor de instruire care au tangenţe cu angajamentul comunitar al bibliotecii)

Traducere

Varianta originală: Competency Index for the Library Field 2014// http://webjunction.org/documents/webjunction/Competency_Index_for_the_Library_Field.html
Directorii şi liderii bibliotecilor demonstrează valoarea bibliotecii şi a serviciilor pentru comunitate. Ei crează relaţii strategice pentru a spori conştientizarea importanţei bibliotecii pentru comunitate, a maximaliza impactul şi a comunica necesitatea suportului de mai departe.

 

Competenţă: Relaţii comunitare Demonstrează impactul şi valoarea bibliotecii pentru comunitate prin evaluarea serviciilor bibliotecare
Cunoştinţe şi abilităţi asociate
  • Scoate în evidenţă şi evaluează necesităţile de top ale comunităţii şi identifică ce trebuie să facă biblioteca pentru a ajuta
  • Utilizează date pentru a comunica factorilor de decizie valoarea bibliotecii
  • Cunoaşte şi înţelege metodele de colectare a datelor, de cercetare şi analiză
  • Colectează şi distrubuie fapte reale care demonstrează impactul serviciilor de bibliotecă, a resurselor şi a programelor asupra necesităţilor comunităţii şi a vieţii persoanelor
  • Realizează evaluarea rezultatelor pentru a măsura impactul programelor şi a serviciilor
  • Măsoară nivelul de performanţă în comparaţie cu organizaţii cu activităţi comparabile .
Competenţă:Relaţii comunitare Foloseşte metodele cele mai adecvate de atragere a suportului din partea diferitor grupuri de utilizatori
Cunoştinţe şi abilităţi asociate
  • Comunică valoarea serviciilor de bibliotecă, a produselor şi a politicilor factorilor de decizie, personalului, utilizatorilor, altor deţinători de fonduri, membrilor comunităţii
  • Comunică clar şi eficient necesitatea de susţinere a bibliotecii
  • Influenţează comunitatea să susţină serviciile în derulare ale bibliotecii şi în special a campaniilor de o singură dată
  • Influenţează participarea în promovarea iniţiativelor bibliotecare
  • Identifică partenerii strategici potenţiali susţinători ai bibliotecii
  • Dezvoltă mesaje clare şi coerente care pot fi folosite de alţii

 

Competenţă:Relaţii comunitare Menţine relaţii publice pozitive cu factorii de decizie privind comunicarea şi promovarea valorilor bibliotecii, a serviciilor, a realizărilor şi a necesităţilor
Cunoştinţe şi abilităţi asociate
  • Promovează biblioteca ca centru de instruire pe tot parcursul vieţii
  • Stabileşte politici şi practici de comunicare clară cu personalul, utilizatorii bibliotecii, membrii comunităţii, administraţia locală şi guvernamentală, agenţii finanţatoare
  • Înţelege structura guvernamentală în cadrul căreia funcţionează biblioteca
  • Menţine vizibilitatea în comunitate prin aderarea şi activitatea în reţea cu organizaţii care promovează bibliotecile şi biblioteconomia
  • Încurajează dialogul despre serviciile şi produsele bibliotecare în multiple medii, atât în format tipărit cât şi online
  • Încurajează dialogul despre necesităţile bibliotecii şi ale comunităţii prin discursul public în cadrul programelor, evenimentelor şi întrunirilor în întreaga comunitate
  • Dezvoltă relaţii cu reprezentanţii media, liderii comunităţii şi factorii de decizie.
Competenţă:Relaţii comunitare Formează parteneriate strategice cu organizaţii din cadrul comunităţii
Cunoştinţe şi abilităţi asociate
  • Lucrează în reţea şi se implică în activităţile comunitare
  • Identifică oportunităţi şi parteneri potenţiali şi discută despre avantajele reciproce ale parteneriatelor
  • Dezvoltă şi valorifică relaţiile de colaborare pentru a facilita realizarea sarciniloe bibliotecii
  • Promovează         iniţiative de edificare a relaţiilor eficiente şi coordonează eforturile factorilor de decizie interni şi externi
  • Susţine         relaţiile de parteneriat în vederea oportunităţilor viitoare.

 

 

 

Entry filed under: biblioteca si comunitatea, biblioteca viitorului, valoarea bibliotecii. Tags: .

Helping patrons access online government services Activitatea bibliotecilor publice din Republica Moldova în anul 2013: situaţii statistice

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Arhive

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Alătură-te altor 81 de urmăritori

View
Mai 2014
L M M M V S D
« Apr   Iun »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

%d blogeri au apreciat asta: