Check Out the New Library A vital, multiservice hub for all generations

Mai 4, 2014 at 6:20 am Lasă un comentariu

iStock_000023030325XXLarge2“Faceți cunoștință cu biblioteca nouă. Un centru vital, cu multiple servicii pentru toate generațiile”. Un articol excelent care deschide ochii la multe lucruri.

În lucrarea Atlas of New Librarianship, David Lankes sugerează  că nu poate exista o bibliotecă prosperă într-o comunitate săracă. Așa cum biblioteca publică ține de finanțarea locală trebuie să fim de accord  cu afirmațiile cunoscutului biblioteconom american, deși  există  și excepții  fericite. Dar chiar și în cea mai modestă  bibliotecă, orice membru al comunității poate găsi ceva care să-i fie de folos. Bibliotecarul este principalul vector al imaginii unei biblioteci. Aceasta este una din concluziile prestigiosului studiu Viziunea bibliotecii viitorului  realizat în anul 2013 în Anglia. V.O.

“…94% of Americans ages 16 and older say that having a public library improves the quality of life in a community

HIGHLY RELEVANT PLACES

When you hear the word library, what immediately comes to mind? Digital media labs? 3-D printers? Virtual and in-person homework help? Internet and information safety? GED and post-secondary education? Resume and interview skill building? Job search centers? Language instruction?

Early life experiences have left many of us with the image of libraries as quiet places surrounded by books. Yet, public libraries have become much more now, providing highly relevant services and engaging directly with residents. With this interaction and relevancy, library services and programs are constantly evolving.

In addition to providing residents with general developmental and educational opportunities, libraries also provide access to the Internet as well as technology training. In our technology-driven world, 30 percent of American adults ages 18 and older don’t have access to broadband or wireless transmission in their homes.2 As businesses, medical providers, and local governments transition to online-only registration, bill paying, and customer support, where do people turn? The free and welcoming library.

Here are a few statistics on what is happening at today’s public library:

  • 97 percent of libraries help people apply for e-Government services.
  • 92 percent of libraries help people access online job databases and resources.
  • 90 percent of libraries provide formal or informal technology training.
  • 76 percent of libraries help people apply for jobs online.
  • 62 percent of libraries report that they are the only free provider of public Internet access.3

…”

http://icma.org/en/press/pm_magazine/article/104392

Entry filed under: biblioteca 2.0, bibliotecari, biblioteci, servicii pentru utilizatori. Tags: .

Cele mai bune cărți 2013 în biblioteconomie Cît, cum şi ce citesc românii

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Arhive

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Alătură-te altor 81 de urmăritori

View
Mai 2014
L M M M V S D
« Apr   Iun »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

%d blogeri au apreciat asta: