Bibliotecile sunt mininate, dar nu toate…

Aprilie 15, 2014 at 2:04 pm 5 comentarii

Nici chiar aşa! N-a trecut nici o oră de la posatrea anteriorară când am văzut activată caseta de discuţii de pe FB. Un mesaj a ţinut morţiş să-mi amintească că nu chiar toate bibliotecile sunt …minunate. De parcă nu ştiam!

“Buna ziua. Sunt in Crawley, un oras renumit de la sudul Londrei, mai ales datorita aeroportului Gatewick. De ce va scriu?Sunt o fosta bibliotecara, cu experienta modesta pe care am acumulat-o in anii de facultate si o cititoare, din pacate nu tocmai fidela, a bibliotecii publice din localitatea mea natala. De ce nu tocmai fidela? Am tot respectul pentru conducerea bibliotecii de acolo, in salile acelei biblioteci am crescut, am aflat raspunsuri si mi-am pus intrebari. Urmaresc cu placere in mass-media evenimentele care se desfasoara acolo, demne de toata lauda si parca… asta e scopul implinit al unei biblioteci moderne. O intamplare scurta mi-a sters imaginea frumoasa a acelei biblioteci. Era intr-o sambata sau duminica dupa amiaza, aveam nevoie sa scot ceva la imprimanta, intrucat peste tot era inchis, cineva m-a indrumat sa merg la biblioteca. Intru acolo, zimbesc bibliotecarei, aceasta se uita cu o fata obosita, suparata, incruntata, dupa care „Voi veniti cu stick-urile voastre si ne virusati calculatoarele! Nici nu te gandi…” ???????!!!!!!!!!!!!! Mi-am promis ca, pentru buna mea dispozitie, o sa evit de azi inainte acel serviciu. Ce se intampla aici, in Crawley? In prima zi cand am ajuns aici cautam cazare la un pret mai potrivit, cine ar putea sa ma indrume? „Vezi la biblioteca!”. Uimitor, in cateva ore am gasit o camera draguta in centrul orasului la un pret bun. „Imi caut de munca, cine ar putea sa ma ajute?”. „Intreaba la biblioteca”. 2-3 telefoane si am rezolvat. „As avea nevoie sa scot ceva la imprimanta.” „La biblioteca, etajul II.” „Nu sunt inca conectata la internet, dar vreau sa intru in mail de pe calculatorul meu”, „La biblioteca este free WiFi”.

Am venit aici pentru alte scopuri, dar diferenta mare dintre cele doua biblioteci publice orasenesti sare in ochi, asta m-a si motivat sa scriu.

Din anumite considerente nu as vrea sa fac public acest articol, (si nu as vrea sa aiba de suferit persoane care nu sunt implicate in incidente de felul cum mi s-a intamplat mie). Daca e sa-l faceti public, va rog sa fie anonim.

Cu respect, L.B.

P.S. nu stiu daca este lizibil ceea ce am scris mai sus, dar parca… aveam un vis neimplinit, reference services se numea. si aici e atat de bine pus la punct si atat de organizat ca parca…. of…. ar fi nevoie si la noi si…..”

Ce aveţi a spune, colegi Dumneavoastră? V.O.

 

Entry filed under: bibliotecari, biblioteci.

Bibliotecile sunt minunate… Nu iţi pierde timpul învăţând aceste meserii: 10 joburi care nu vor mai EXISTA în 10 ani

5 comentarii Add your own

  • 1. bvbiblioteca  |  Aprilie 15, 2014 la 2:59 pm

    Adevărat proverbul: de cîte faci corect, nu se vede, odată greşeşti, te laudă toată lumea ! Dar cît despre noi, bibliotecarii moldoveni, avem şi mai multe lacune decît cei din articol.

    Răspunde
  • 2. portalbpr  |  Aprilie 17, 2014 la 1:45 pm

    Cu mare,mare regret unele colege încă se simt bine în fotoliul de ieri.Doamne fereşte să propui ceva nou!Se începe: primăria nu-mi dă bani pentru consumabile,nu ştiu ce-i cu internet-ul cela ,e frig,şi chiar să Vă spun ( a zis cineva)nu mai pot….. Eu răspund:”Nu poţi pleacă şi lasă să vină altcineva care o să poată să lucreze în aceste condiţii …şi aşa ani la rînd primesc 2 pensii: una de tinereţe şi alta de bătrîneţe.Poate le vor împinge cu carul Novateca.

    Răspunde
  • 3. bvbiblioteca  |  Aprilie 17, 2014 la 7:36 pm

    Doamna din comentariul Nr 2, vă invit să lucraţi la Biblioteca publică din Bilicenii Vechi în perioada noiembrie -martie. Cel puţin 3 anişori, după aia să vă văd ce mai spuneţi.

    Răspunde
  • 4. bvbiblioteca  |  Aprilie 18, 2014 la 6:39 am

    Doamna din comentariul Nr. 4, v-am invitat să lucraţi în perioada rece a anului, dacă nu aţi înţeles aluzia. După ce veţi simţi pe propria piele cum se lucrează la bibliotecile săteşti, atunci veţi avea drepturi depline să-i judecaţi pe cei cu pricina. Da eu vă asigur, că bibliotecarii de la sate merită monumente pentru cum lucrează ei în condiţiile mizerabile şi cîte le realizează fără resurse.
    De la capitală se văd vârfurile foarte frumos, nu-i aşa ?Apropo, aş prefera să ştiu cu cine discut.

    Răspunde
    • 5. vera osoianu  |  Aprilie 18, 2014 la 7:16 am

      Rog persoanele din teritoriu care deţin parola de acces
      la blogul bibliotecilor publice să-şi limiteze intervenţiile doar pentru actualizarea informaţiilor. Utilizarea acestei pălatforme pentru discuţii contradictorii de pe poziţii de anonimat nu este binevenită şi nici corectă.

      Răspunde

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Arhive

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Alătură-te altor 78 de urmăritori

View
Aprilie 2014
L M M M V S D
« Mar   Mai »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

